NTRemote – Sekcija proizvodna podjetja (Iz krize na krilih poslovne analitike)
Uroš Hribar, poslovni analitik, ADD d.o.o.
V sklopu konference NTRemote in sekcije rešitev na področju proizvodnega sektorja smo izvedli predavanje kako poslovna politika lahko pomaga v času krize kot je bila sedaj COVID-19.
Globalna razširitev virusa COVID-19 je negotove in nepredvidljive razmere prinesla tudi na področje poslovanja proizvodnih podjetij. V izredno kratkem času so se podjetja soočila z upadom naročil, zamudami dobav, tako na nabavni kot na prodajni strani, odsotnostjo delovne sile, zamudami s plačili itd. Zaradi zamud v dobavah surovin so krizo zelo možno občutila proizvodnja podjetja, saj so nekatera morala celo ustaviti proizvodnjo, oziroma prilagoditi procese oskrbovalne verige. Izkazalo se je, da v tem času pravila, zakonitosti in napovedi, ki so veljala v preteklih obdobjih ne delujejo več. S tem finančni kazalniki in razne poslovne napovedi in analize ne kažejo prave slike in zato otežujejo spremljanje in razumevanje dogajanja v podjetjih. V takšnih okoliščinah je izredno pomembno, da imajo podjetja enostaven in natančen vpogled tako v dogajanje znotraj podjetja, kakor tudi dogajanje na trgu. Na tem mestu ustrezno implementirana poslovna analitika lahko močno pripomore k zagotavljanju pravočasnih in uporabnih informacij za sprejemanje pravih odločitev in prilagajanja poslovanja. V času krize morajo podjetja usmeriti aktivnosti na zadeve, ki so pomembne za preživetje kot so spremljanje denarnega toka, usmerjanje na bolj dobičkonosne proizvode/storitve in kupce, spremljati celotno vrednostno verigo od dobaviteljev do kupcev in razpoložljivost delovne sile. Še bolj kot navadno se v krizi pokaže potreba ne le po spremljanju poslovnih kazalnikov ampak predvsem po razumevanju vzrokov in vplivov ter relacij med njimi. Predstavitev bo poskušala odgovoriti na vprašanje kako poslovna analitika in moderna analitična platforma pomagata podjetjem, da bodo uspešno prebrodili krizo in v nadaljevanju izboljšala poslovanje na podlagi napovedovanja povpraševanja na trgu, dinamiko oskrbne verige, izpadov v proizvodnji … z uporabo naprednih algoritmov in umetne inteligence.